2/8/09

Ōkami

Τι κάνεις σε ένα βροχερό Κυριακάτικο απόγευμα όταν γενικά έχεις πήξει από την βαρεμάρα; Το Smash Bros λόγω μεγέθους δεν αντέχεις άλλο καν να το δεις άλλο για σήμερα, και βαριέσαι να παίξεις κάτι από «τα ίδια»... Τότε ξεκινάς ένα από τα πολλά παιχνίδια που έχεις πάρει τελευταία και ακόμη δεν έχεις αγγίξει... (αυτές οι προσφορές και η έλλειψη χρόνου θα μας φάνε τελικά...)

Έτσι ξεκίνησα το Ōkami για το Wii. Αν και για ένα διάστημα είχα στην κατοχή μου την πρωτότυπη έκδοση για το PS2, πότε δεν άνοιξα την συσκευασία (έλλειψη χρόνου²) και τελικά την πούλησα όταν έμαθα για το Wii port. Το οποίο και αγόρασα αργότερα. Τώρα για το ποια έκδοση είναι η καλύτερη, είναι θέμα γούστου νομίζω περισσότερο. Η Wii έκδοση προσφέρει motion controls και κάπως πιο ζωντανά γραφικά με υποστήριξη HD τηλεοράσεων, ενώ ταυτόχρονα λέγεται πως οι μάχες έχουν γίνει κάπως χειρότερες συγκριτικά με την PS2 έκδοση και έχει αφαιρεθεί ένα βίντεο στο τέλος του παιχνιδιού. Οπότε ο καθένας διαλέγει και παίρνει!

Η λέξη Ōkami, ανάλογα το πως θα γραφτεί στα Ιαπωνικά μπορεί να σημαίνει λύκος (狼) ή μέγας θεός (大神). Κάτι που ταιριάζει πολύ καλά με την ιστορία του παιχνιδιού μια και το παιχνίδι βασίζεται στην Ιαπωνική μυθολογία και διηγείται με λίγα λόγια την τυπική ιστορία μάχης καλού - κακού και σωτηρίας του κόσμου. Πρωταγωνίστρια είναι η θεά 天照大御神, η θεά του ήλιου κατά την Ιαπωνική μυθολογία που εμφανίζεται στο παιχνίδι με την μορφή ενός λευκού λύκου. Με την βοήθεια ενός «ουράνιου» πινέλου, η Amaterasu ξανά ζωντανεύει τον κόσμο του παιχνιδιού, φέρνοντας φως και απελευθερώνοντας τον από την κατάρα του Orochi, του κακού του παιχνιδιού.

Η όλη ιστορία αλλά και το ίδιο το παιχνίδι θυμίζει λίγο Zelda. Από την γενική πλοκή της μάχης φωτός-σκότους, καλού-κακού κοκ. ως και προς το gameplay του παιχνιδιού. Επίσης το στοιχείο του λύκου που εμφανίζεται και στο πρόσφατο Twilight Princess δεν βοηθάει στο να μην γίνει σχεδόν σύγκριση 1 προς 1. Προσωπικά πιστεύω πως παρόλα αυτά το Ōkami ακολουθεί τον δικό του δρόμο, παρουσιάζοντας περισσότερο μια οπτική εμπειρία λόγω των γραφικών του και ίσως είναι άδικο να συγκρίνεται με την σειρά των Zelda.

Η οπτική απόδοση των γραφικών είναι σαφώς επηρεασμένη από την τυπική προοπτική της Ιαπωνικής ζωγραφικής τέχνης. Μοιάζει σαν όλα να έχουν ζωντανέψει μέσα από κάποιον πίνακα ή από εικόνες κάποιου Ιαπωνικού παραμυθιού ή βιβλίου μυθολογίας. Το παιχνίδι με αυτόν τον τρόπο προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία, μην προσπαθώντας να πείσει τον παίκτη για την ρεαλιστικότητα των τοπίων του, αλλά τραβώντας τον μέσα σε έναν άλλο φανταστικό κόσμο, που οπτικά ταιριάζει απόλυτα με την ιστορία του παιχνιδιού.

Για την ώρα βρίσκομαι στο πρώτο δίωρο του παιχνιδιού, και οι εντυπώσεις είναι πολύ θετικές. Το μόνο που με ανησυχεί είναι πως σκέφτομαι γιατί να αρχίζω καινούργια παιχνίδια μια εβδομάδα πριν πάω διακοπές, καταδικάζοντας τα έτσι σε αναγκαστική παύση για ένα διάστημα μέχρι να ξανά επιστρέψω...

Περισσότερα... μπορεί σύντομα, μπορεί πάλι σε κανένα δίμηνο...

2 σχόλια:

  1. Το είχα παίξει στο ps2. Ωραίο στόρυ, ωραίο design αλλά ο χειρισμός απάλευτος... Έχω ακούσει πως είναι αισθητά βελτιωμένος στο wii

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το Ookami το τερμάτισα στο PS2, και το λατρεψα, τα γραφικά το στόρυ η μουσική και η celestial brush κάνανε ένα μείγμα too good to be true.

    και όμως ήταν true. Είχα δηλώσει στο τότε nintendo.gr forum πως το παιχνίδι ήταν κομμένο και ραμμένο για Wii, όντως 2 χρόνια μετά έγινε Port και οι δηλώσεις μου πως θα το αγόραζα εαν γινότανε Port εξανεμίστηκαν με τον απαράδεκτο gimmicky wiimote χειρισμό, τροποποίηση των μαχών, και άκουσον άκουσον, αφαίρεση του origami φίλτρου που έδινε αυτό το εξτρα umph στα γραφικα.

    Τελικά έπρεπε να πω..."όχι ευχαριστώ, δεν θα πάρω άλλο ένα lame ps2 to wii port you lazy bastards" (το μπάσταρντς από το ραδιόφωνο νεότερου ποστ σου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή